W dniach 18-19 września w Berlinie odbyły się Międzynarodowe Targi Technologii Transportu i Pojazdów InnoTrans 2012. Jest to największa światowa impreza transportu kolejowego, odbywająca się co dwa lata. Skąd wziął się na niej Unimog, znany przede wszystkim jako uniwersalna ciężarówka i nośnik narzędzi? Nie przypadkiem.

Unimog to produkowana przez Mercedes-Benz marka średniej ciężarówki z napędem na wszystkie koła. Jest wykorzystywany do szerokiego wachlarzu prac w budownictwie, rolnictwie, leśnictwie, wojsku, straży pożarnej itp. Unimog jest uniwersalnym nośnikiem narzędzi takich jak agregaty rolnicze, zamiatarki lub pługi odśnieżne. Występował nawet jako pojazd… sportowy w klasie ciężarówek rajdu Dakar, niejednokrotnie przynosząc swoim kierowcom zwycięstwo.

Lecz Unimogi jeżdżą nie tylko po drogach i polach. Istnieją dwudrożne wersje tych pojazdów, zdolne do poruszania się także po szynach. Na kolei Unimogi pracują jako pojazdy manewrowe, oczyszczające szyny i wspomagające utrzymanie sieci trakcyjnej (np. jako podwozie podestu ruchomego).

Na berlińskich targach Mercedes-Benz zaprezentował Unimog U 400 – pojazd manewrowy z funkcją odśnieżania. Model U 400 występuje też z ponośnikiem koszowym. Na tym samym stoisku pojawił się inny Unimog do czyszczenia szyn tramwajowych.

Unimog jest obecnie produkowany w niemieckim Wörth am Rhein i tureckim Aksaray. Co roku na koleje całego świata trafia ok. 100 dwudrożnych pojazdów Unimog.

Unknown source

 

Leave a reply

 

Your email address will not be published.