Zippo to zapalniczki tradycyjne produkowane w stanach. Na początku warto zauważyć że każde autentyczne wyroby Zippo posiadają wieczną gwarancję jakości. Oznacza to że bez baczenia na wiek Twojej zapalniczki, w przypadku jej popsucia zostanie naprawiona za darmo albo będzie wymieniona na nowiutką. Przy czym niewymagana jest żadna gwarancja bądź jakiś dowód zakupu, jedyne co potrzeba to autentyczny produkt Zippo.

W czym jednak tkwi sukces produktów Zippo? Moim zdaniem całkowita zasługa przypada znakomitemu marketingowi z którego fabrykant korzystał od początku istnienia przedsiębiorstwa. W celu promowania wyrobów Zippo została wykorzystana metoda tzw. product placement oznacza to mechanizm polegający na umieszczeniu artykułu w środkach przekazu np. filmach. Z tej techniki korzystają głównie przedsiębiorstwa spirytusowe dlatego że przemawia bezpośrednio ona do naszej podświadomości oraz zachęca do używania wyrobu z pominięciem inwazyjnej formy tradycyjnych reklam w tv.

Zippo według mojej wiedzy stały się popularne po pierwszej emisji już klasycznego kina jakim był Pulp Fiction. Zapalniczka Zippo jest pokazana tam w w co najmniej kilku różnych scenach i jej sława znacznie wzrosła właśnie po emisji tego hitu kinowego.

Niemniej oczywiście marketing to nie wszystko, marka Zippo to również znakomity, trwały produkt który oparł się próbie czasu. Z zapalniczek Zippo korzystają różni ludzie bez względu na grupę społeczną czy poglądy polityczne. Na całe życie gwarancja na ich wyroby jest głównie techniką marketingową ponieważ mało kto da zapalniczkę na gwarancję powiedzmy po 10 czy trzech latach.

Unknown source

 

Dodaj komentarz