Dość popularnym gadżetem reklamowym stał się już jakiś czas temu kalendarz. Może to być kalendarz książkowy, albo taki do powieszenia na ścianie (przeważnie jest to wtedy kalendarz trójdzielny), albo do postawienia na biurku. Jednak żeby kalendarz faktycznie spełniał dla nas rolę dobrej reklamy – musimy wiedzieć, kiedy gadżet reklamowy faktycznie będzie spełniał swoją rolę.

Przede wszystkim musimy się zastanowić, kiedy gadżet jest najciekawszy. Odpowiedź wydaje się być oczywista – wtedy, kiedy jest on używany przez osobę, której taki gadżet podarowaliśmy. Warto zatem zawsze przyglądać się, czy nasi klienci są zwolennikami kalendarzy biurkowych, ściennych, czy też raczej zapisują wszystko w kalendarzu książkowym. Wtedy będziemy mieli pewność, że pieniądze wydane na taką formę reklamy faktycznie zostały dobrze spożytkowane, a nasza reklama będzie widoczna dla osób, na których nam zależy.

Pamiętajmy też, że (jak z każdym gadżetem) liczy się czas – kalendarze reklamowe rozdawane w środku roku raczej nie są najchętniej przyjmowanymi gadżetami. Jednak pod koniec roku rozchodzą się one niczym ciepłe bułeczki. Po prostu właśnie wtedy odbiorca potrzebuje kalendarza. Tak więc kalendarz 2013 najlepiej jest rozdawać w grudniu 2011 roku. To właśnie wtedy w kalendarzach książkowych zaczyna brakować kartek na nowe notatki, a pracownicy biurowi  choć nie tylko) Potrzebują zerknąć w przyszły rok, by dobrze rozplanować pracę. Zbyt późne, jak i zbyt wczesne rozdawanie kalendarzy reklamowych może zatem przynieść marny skutek jako gadżet.

Oczywiście jeśli kalendarz ma być faktycznie kojarzony z naszą firmą – warto aby znalazło się na nim logo Twojej firmy oraz dane kontaktowe. Jeśli tylko to możliwe – postaw na indywidualny projekt kalendarza, który pozwoli Ci na dobór takiej kolorystyki i zdjęć, by w sposób optymalny działał na rzecz Twojej firmy. Ciekawym pomysłem są także wkładki reklamowe, które można domówić jako jedną z usług opcjonalnych przy kalendarzach książkowych.

Unknown source

 

Dodaj komentarz