Od chwili, kiedy w współczesnym świecie zaczęły powstawać pierwsze portale internetowe, a sama cyberprzestrzeń została przekazana i rozpowszechniona wśród ludzi, życie wielu z nas uległo sporej zmianie. Internet traktowany jest aktualnie jako czwarte największe mass-medium na świecie, zaraz po TV, radiu i gazetach, aczkolwiek jego dynamika oddziaływania na społeczeństwo z roku na rok przybiera na mocy, na skutek czego pojawiają się też poglądy zapowiadające jego wzmożenie.

Tempo rozwijania Internetu wiąże się z kolosalnymi ewentualnościami, jakie ze sobą niesie to medium. Jedną z nich jest ewidentnie opcja reklamowania i trafienia do milionów odbiorców na całym świecie poświęcając stosunkowo mniej środków na kampanię niż musiało by się wydać np. na emisję telewizyjną. W branży reklamowej klienci coraz częściej zaczynają cenić możliwości jakie daje im Internet i planując swój budżet zatwierdzają w nim działania marketingowe właśnie z zagospodarowaniem tego medium. Czy to jednakowoż znaczy, że standardowe odmiany marketingu skazane są na powolne udanie się w niepamięć? Otóż nie, najnowsze badania dowodzą, że mimo tego, że największy wpływ i moc mają cały czas reklamy w telewizji, a internetowe cały czas zyskują większe znaczenie na rynku, to reklama w prasie i zewnętrzna cały czas dobrze się trzymają i stanowią znakomite źródło dywersyfikacji działań marketingowych. Drukarnia, która jest w stanie dostarczyć swoim kontrahentom fachowy wydruk wielkoformatowy i zdoła odnaleźć się i dopasować do bezustannie zmieniającego rynku, ciągle będzie miała również swój wkład w branży.

Nowe media nie wszystko zdołają jakkolwiek załatwić i przyrządzić tak jak wymagają tego klienci, dlatego że fizyczne sporządzenie produktu nigdy nie zastąpi reklama w telewizji czy internecie. Etykiety produktowe, opakowania, ulotki i wiele innych składników wpływa na potencjalnych konsumentów i podejmowanie ich decyzji o kupnie danego artykułu bezpośrednio w sklepie, dlatego jej pozycja w branży jest póki co ustabilizowana.

Unknown source