Etykiety – co chyba zrozumiałe – posiadają w naszych czasach niebotyczne znaczenie dla powszedniej egzystencji niejednego człowieka. Obecnie, ich głównym celem jest skusić do zakupienia danego towaru – stanowią chyba ostatnią z części tworzących cały tok aktywności marketingowej. Owa perswazyjna funkcja nie powstrzymuje mimo to odmiennych – o wiele bardziej korzystnych – kontekstów, w jakich się one pojawiają.

Powinniśmy w końcu pamiętać, iż etykiety od zawsze łączyły zastosowania perswazyjne wraz z komunikacyjnymi. A te drugie dla dwudziestopierwszowiecznego konsumenta powinny nieść znaczenie naprawdę wielkie… Nie jest bowiem łatwo oprzeć się odczuciu, że wielka ilość informacji związanych z określonymi dobrami jest w dzisiejszych dniach ukrywana czy też pomijana. System prawny stwierdza zaś, iż na etykiecie muszą znajdować się wszelakie potrzebne z perspektywy klienta kwestie, jako że każda osoba ma prawo do faktu, by mieć pojęcie, co ma zamiar za chwilę kupić.

Wprawdzie dysponujemy szeregiem odmiennych środków (jak na przykład Internet), jakie z powodzeniem wyręczają etykiety z przymusu bezpośredniej komunikacji na temat składników, miejsca pochodzenia i wielu innych. Niezmiennie jednakże wielka ilość ludzi konkretnie z nalepek czerpie te informacje. Prócz tego – z racji faktu, iż są one przytoczone prosto z mostu, w każdym jednym momencie przed zapłaceniem mamy szansę, ażeby sprawdzić masę kwestii związanych z konkretnym produktem, co w szeregu przypadków współgra z realizacją zakupu. Starczy nam tutaj uzmysłowić sobie ilość ludzi wpatrujących się w metki albo naklejki w galeriach handlowych.

Unknown source